Jag och mamma var upp till Högbo på loppis idag.. Morfar är med i någon förening som hade loppis där, för det var tydligen "Skogens dag" och massa knallar eller vad det heter. Mycket stånd med saker folk gör själva, allt från ätbara saker till dukar och kvastar.

Först hittade jag en långärmad topp i spets, 10:-, som hittat! + en röd väska, den var lite nött och så, men den kostade oxå 10:-! Hittade en tavla jag tyckte var fin, men då fick man fyra stycken för 40:- så jag slog till, men vet inte vart jag ska ha dom riktigt! Det var bara den ena som jag gillade egentligen. När dom snart skulle stänga ropa dom ut att man fick köpa en plastpåse (typ ica-storlek) för 20:- och plocka ner vad man ville i och då blev det rusning, folk slet i grejer! Så jag o mamma köpte en påse och då plcokade jag ner massa juldukar och även nå mer kläder. Bara tog nått som såg rätt ok ut och skulle kunna passa, blev nå glasskålar och lite teskedar. Ska visa allt sen! Men allt är i diskmaskinen och tvättmaskinen nu! :)

Roligt var det iaf, blev kvar ett bra tag så jag var hemma runt 15.30 och då lagade jag mat, korvstrofanoff blev det. Älskling skulle ju titta på bil idag,men han som har bilen skulle höra av sig när han var hemma för han skulle jobba lite idag. Men han har inte ringt och svarar inte när älskling ringer, så får väl se hur det blir med det där!

Nu ska jag nog ta o dammsuga lite o plocka undan lite här hemma!

Kommentera

Publiceras ej