Ett komplett kit för att bygga Dina egna naglar.
Med enkla steg guidas Du fram till vackra naglar.

Så här gör Du:
1. Rengör Dina händer och naglar.
2. Fila naglar.
3. "Rugga" försiktigt upp ytan på nageln med yta 1 på poleringsfilen.
4. Hitta rätt tipp som har rätt passform till Din nagel. Applicera därefter tipparna med medföljande lim.
5. Fila till kanten med nagelfil och matta av tippen genom att fila med den finaste ytan på nagelfilen. Fila också försiktigt på kanten som blir mellan tippen och Din naturliga nagel.
6. Pensla på ett tunt lager Depend skulpteringsgelé och spraya därefter med Depend aktivator. Spraya med ca: 10 cm avstånd till nageln. När det är helt torrt upprepar Du samma sak ytterligare två gånger. Totalt tre tunna appliceringar med Skulpteringsgelé och aktivator.
7. Avsluta behandlingen med att polera naglarna med poleringsfilen.


Såg på Kelly´s blogg att hon skulle fixa naglarna med detta kit. Såg i hennes kommentarer att folk hade skriivt att det fungera bra och att det hållt i ca 3 veckor. Det är ju jättebra för priset, ca 150 kr.

Jag tänker definitivt prova, blir nog slutet av nästa vecka när jag är hemma i Sandviken :)

3 kommentarer

turbotrollet

31 Jan 2008 21:39

Tappar du tex. ?pekfingersnageln? så kan du ju enkelt byta ut den, eftersom det finns minst 3-4 av just vissa stl, så då är det bara att göra om samma grej igen.
Eftersom jag hade enormt korta naglar när jag satte på mina kan jag inte svara på det riktigt, däremot så hade jag ju lim och gel kvar på nageln. Limmet försvann efter 1-2 dagar av sig självt (man kan ju fila på nageln oxå, med den där ?poleringsfilen?.
Gelen har jag inte kommit på något bra sätt att få bort, men jag kan inte säga att jag ens försökt med något. xD

turbotrollet

31 Jan 2008 22:58

Njae, det som är lite dumt. Hittar du tex. två tumnaglar
i en stl, så finns det bara TVÅ av dem, medan det finns kanske 4 stycken av dina pekfingernaglar. (Finns flera stlorlekar med tumnaglar, men du kommer ju bara passa med en av dessa tre olika storlekar) är du med?

Så tappar du tumnageln så kommer du inte hitta en tredje i samma stl. Visst finns det fler av de andra stl av tumnageln, men de kommer ju inte passa lika bra. Så tappar du pekfingernageln så kommer du kunna byta utan problem.

Min gel och spray är inte slut i min första förpackning, men eftersom jag tagit bort alla mina naglar från första "omgången" nu så har jag köpt ett nytt kit. :) Men jag kommer använda gelen och sprayen från gamla så att jag kan ta slut på dem först. :)

tess

02 Feb 2008 12:07

depend gel kit är superbra! :) mina höll nästan i 2 veckor, då jag var försiktig med dom. billigt o bra är de ;D

Kommentera

Publiceras ej