Har städat klart för idag nu, blev badrummet och så skulle jag torka golvet, då gick moppen sönder, tryckte nog för hårt när jag skulle vrida ur den, hann precis klart med köket, så måste köpa ny mopp imorgon och ta resten av rummen då!

Har tvättat tre maskiner idag, först med kläder, sen sängkläder och nu trasan jag använder att torka med i badrummet. Nej, fyra gånger förresten, vi köpte nya kuddar på ÖB idag. Dom har funnits där sen vi köpte våran soffa, dom är lika stora och i samma material som våra soffkuddar som följde med soffan, bara det att dessa är naturvita och soffan är ljusguldbrun. Så tänkt köpa, men blev aldrig av. Idag köpte vi två, fanns endast två men den ena var det fläckar på, dom visste inte från vad eftersom den låg i plastpåse så det var nog nått från leverantörne. Stod 69:- på kuddarna, men dom gick in på 49:- när hon kolla och då satte hon ner den ena till 29:-. Så det blev samma pris för båda som det stod att en kosta egetnligen :)

Provade med Vanish soffspray och gnussa lite först, sen in i tvättmaskinen, det försvann lite, men inte allt, men det var småfläckar på ena sidan, så den får man ha inåt soffryggen! Det blev fint i soffan i alla fall! :)

Älskling kommer om ca 50 minuter, jag är rastlös, vill fortsätta städa men vet inte vad jag ska göra. Finns lixom inge mer, men det är så mycket saker som vi har och det är egentligen för liten yta, så ser lite rörigt ut ändå. Men mycket bättre än innan jag började i alla fall! :)

Ska till mamma o dammsuga hennes bil lite snabbt när älskling slutar, å hämta nycklarna hos pappa, sen blir det nog hem o slappa framför teven tror jag.! :) Lite sugen på en cheeseburgare från donken, eller en glass, vi får se :)

Kommentera

Publiceras ej