Januari: Jobbade ganska mycket och halva graviditeten hade gått och jag kände att det sparkade på riktigt för första gången. Skrev kontrakt på nya lägenheten och köpte en Bmw touring i Vara. Vi köpte oxå barnvagnen.


Februari: Min mage fortsatte att växa och bli större. Linda och Eric fick sin Alvin och Carina och Rickard fick sin Wilma. Köpte spjälsängen och fick nyckeln till den nya lägenheten en månad tidigare så vi hann rusta lite samtidigt som vi kunde bo kvar i 2an. Bakade ganska mycket, allt från negerbollar till semlor.


Mars: Peter åkte till fjällen en vecka och jag började flytta över grejer till nya lägenheten (som låg dörren mittemot den första) vi målade och gjorde om lite och blev till slut nöjda! Börjar bli jobbigt att jobba med den stora magen och mamma och jag åkte på en mysig spaweekend i Tällberg! Köpte skötbord i samma serie som spjälsängen och pappa köpte en bilbarnstol åt oss.


April: Jag fortsätter måla och denna gång blev det bebisrummet som fick sig en makeover.. Peter plockade fram caben så vi kunde åka i solen och mamma och jag åkte till Sthlm över dagen för lite shopping och hårklippning! Gjorde även en nagelförlängning av gele och var på BB för lite info innan förlossningen. Fick havandeskapspenning och slutade jobba från 20e april.


Maj: Mamma hjälpte mig att göra rent och fint på balkongen. Gjorde en egen sänggavel och jag fyllde 21 och bjuder släkt och vänner på fika och tårta! Peters bror körde en Drifting-tävling i Hedemora som vi var på i flera timmar fast vi hade BF och det var sjukt varmt den dagen! Sista maj är det alltid cruising nere på stan så vi köpte pizza och tittade på bilarna. Peter blev varslad fast han borde få varit kvar. Desirée och Andreas får sin lilla Melody.

 
Juni: Trodde magen skulle spricka men tillslut den 5:e vill Max äntligen komma ut till denna värld efter fem dagars övertid! Peter blir återanställd samma kväll startade mina värkar. Varma veckor följde och vi tillbringade dagarna hos min mamma i skuggan på gräsmattan. Peter hade 10 veckors semester.


Juli: Max blir 1 månad och Peter fyller 25år! Max första semester som blev nästan 200 mil lång totalt. Men med flera stopp som Huskvarna, Ullared och Öland! Förutom att stugan på Öland var en bluff så var det en jättebra semester! Hittade en annons om ett radhus som vi ville titta på lite på skoj mest, men vi faller för det och efter 1,5 vecka flyttar vi in! Snabba puckar när!


Augusti: Flyttade in i radhuset och roade oss med att fixa och dona i det nya hemmet. Riktigt heta sommardagar och vi tar en dagskryssning med EckeröLinjen. Wall och Sanna får en liten Alva. Åker runt på loppisar med Desirée och fyndar fina saker som jag gärna målar om. Åkte till Insjön och Lager 157 med Peters mamma och Max för shopping.


September: Mera loppisar och mera målning.. har en massa projekt ute på altanen! Max blir 3 månader och får första vaccin-sprutan som han inte märker av alls! Peter skulle köpa bil men försäljaren sålde den till nån annan fast Peter skulle ha den. Går på Öppna förskolan och träffar andra barn och gör bla. hand och fotavtryck. Målar äntligen klart byrån!


Oktober: Max började smaka potatis, palsternacka och morot osv strax innan han blev 4 månader. Han får en hoppgunga av min pappa (som blivit dåligt använd). Jag fyndar på lite mer loppisar och hösten är här. Max vänder från rygg-mage första gången. Vi säljer bilen och Max och jag var på badhuset första gången och han gillade det verkligen! Första snön kom om än bara ytterst lite. Malin och Henrik fick en liten tös, Thea. Max kan sitta själv.


November: Loppis-fynden fortsatte och Max fick 5-månaders vaccinet och får över 39graders feber stackarn. Vi målade om nere i källaren och med lite andra möbler blev det mycket bättre! Planerade och skickade iväg inbjudningar till Max namngivning. Målade om vardagsrumsbordet och vi tog vaccinet mot svininfluensan.


December: Max blev 6 månader och vi hade en namngivning för honom med släkt och vänner och han fick en massa fina presenter! Julbakar, pysslar och pyntar. Max firade sin första jul och fick en massa fina julklappar. Fick äntligen upp mina hyllor i köket! På nyårsafton gick jag och Peter på fest och det var första gången jag var ifrån Max längre än 3-4 timmar och första gången han sov borta men allt gick jättebra och vi hade jättekul!

1 kommentarer

Mormor

05 Jan 2010 14:01

Trevlig tillbakablick! Och vilket händelserikt år!

Kommentera

Publiceras ej