För 3,5 vecka sedan startade både jag och Peter våra viktnedgångar!
 
Vi har börjat motionerat (jag kör mitt löpschema + promenader) och äter mindre portioner och inget gotta på kvällar och helger. Det har funkat jättebra och vi har haft - på vågen varje vecka hittils.
Vi tävlar lite mot varandra, vem som går ner mest procentuellt - men priset är inte riktigt bestämt än(?) Det ska ju vara något man verkligen vill ha :)
 
Vecka 1: -1,8kg
Vecka 2: -0,8kg
Vecka 3: -0,4kg
 
Jag vill egentligen säga att jag inte riktigt tycker att detta stämmer, för jag har fuskvägt mig innan de senaste två helgerna och då har jag vägt nästan 1kg mindre och de senaste två helgerna har det blivit en del godsaker (kalas, bröllopsfest, alkohol, tårta m.m) så på måndagmorgon har man gått upp lite under helgen. Dessutom så vägde jag 0,6kg mindre i måndagskväll innan jag la mig än på morgonen så denna helg tänker jag inte fuska och hoppas på ett rätt stort - på måndag.
 
Är det bättre att väga sig en annan dag? Innan helgen eller kanske tisdagmorgon?
Eller blir det bara som ett fusk? :P
 
Det går ju neråt i alla fall och jag har snart nått mitt första delmål, inskrivningsvikten tidigt i graviditeten. Innan helgen hade jag 1 hekto kvar men efter helgen lite mer ;D
 
 

2 kommentarer

Veronica

30 Aug 2012 08:24

Egentligen kanske fredag morgon är bästa vägningsdagen. För om du äter lite fetare under helgen så hinner ju det "gå ur" och lägga sig igen. Det blir ju fortfarande 1 vecka men den blir ju gämnare än om man tar på måndag som är dagen efter. Det ska jag börja med, tack för tippset :) Man tar ju måndagar bara för att man "startar" på en ny vecka.

Anonym

30 Aug 2012 11:16

Jag väger mig på fredagarna, känns mycket bättre än måndag :) sen kan jag ställa mig nån gång till under veckan bara för att se hur jag ligger till :)

Kommentera

Publiceras ej