Provat att virka ett mobilfodral till min Iphone!
Smalt garn och grov nål, så det blev ganska glest, nu vill jag hitta tjockare garn så det blir lite bättre!

Inte speciellt svårt, och då är jag INTE duktig kan jag tala om! Har säkert gjort nån miss och de är lite snett men vadå, det fyller sin funktion :)

Gick efter detta mönster:

1. Virka 13 luftmaskor.
2. Virka 12 fasta maskor längs med luftmaskskedjan. (Börja i den andra luftmaskan från virknålen.)
Virka en extra fast maska i den sista 12:e luftmaskan.
3. Virka sen tillbaka 12 fasta maskor på ”undersidan”. Virka en extra fast maska i den sista maskan och avsluta med en smygmaska i den första fasta maskan på varvet. Varvet ska ha 26 maskor.
4. Virka ett varv fasta maskor i de bakre maskbågarna. På det sättet formar man en ”botten” på fodralet.
5. Sen är det bara att virka vanliga fasta maskor runt, runt, runt.
6. Efter 24 varv (inklusive varvet där man bara gör nedtag i de bakre maskbågarna) är fodralet lagom högt.
Fäst alla trådar.


4 kommentarer

Josephinewestling - Mamma till Vira

31 Jan 2012 17:21

hihi jag virkade i fredag till min mobil ;)

Fia

31 Jan 2012 22:29

Tack!

isabel

01 Feb 2012 13:18

Hej,

Jag tänkte kolla om det finns något intresse hos dig att ha någon form av bloggträff, exempelvis en grillkväll eller något liknande?



Min tanke var att knyta lite kontakter och göra något som i alla fall jag inte vanligtvis gör?

Jag skickar det här för att kolla om det finns något intresse om det är värt att styra upp någonting framåt våren?



Så sprid gärna detta vidare för att kolla intresse.



Om du är intresserad, kom gärna med förslag om vad du tycker eller om du har någon smart idé :)



Kommentera i min blogg: Intresserad av bloggträff och din bloggadress & mailadress

http://www.egobella.blogg.se

Eller skicka ett mail direkt till mig: [email protected]



/ Isabel

Elin

01 Feb 2012 20:57

Du hade rätt, de fanns två kvar så jag knep åt mig en ;p Kram

Kommentera

Publiceras ej