Såg detta hos Emma (med en mysig och pysslig blogg!) för hur länge sen som helst, men den har legat i utkast länge länge, och då var det 7 saker ni inte visste, och sen såg jag att Therese nyss bloggat en liknade med 10 saker, så jag fyllde på lite mer!
 
Gör gärna en lista ni med, kommentera när ni gjort så ska jag läsa :)
 
1. Jag visar mig inte utan smink! Jo, hemma och bland de jag känner som bäst! Men ska jag åka till affären och köpa godis kl 21.45 en söndag och är osminkad, ja då sminkar jag mig före! Ska jag ut och springa direkt på morgonen så sminkar jag mig oxå! Usch, jag ser så blek och annorlunda ut utan smink! :P Måste göra en ny ögonfransförlängning för då behöver jag ingen mascara i alla fall!
 
2. Jag är för den delen skitdålig på att måla mascara, hamnar massor utanför och gör av med 3-4 tops varje morgon för att få det bra!

3. Jag HATAR fötter, mest andras, men tar ogärna hand om mina egna oxå! Barnfötter är dock söta och ok!

4. Jag är född exakt 100 år på dagen efter min farfarsfar, jag 19 maj 1988, han 19 maj, 1888.

5.
Jag älskar att fixa och pyssla, men jag har ofta dålig fantasi så jag måste ha sett "något" för att antingen göra lika eller iaf kläcka en egen liknande ide! Detsamma gäller typ bygga lego eller nått, måste ha en "ritning", inge kul att bygga på frihand, då blir det ett trist garage eller en hög stapel!

6. Jag läser till förskollärare (klar i december) men jobb som t.ex. frisör, barnmorska och mäklare skulle jag oxå vilja prova på! Frisör för att få fixa snygga uppsättningar och lära mig klippa hår, barnmorska för att se söta barn komma till världen och mäklare mest för att få va finklädd på arbetet och titta i folks fina hus! 

7. Jag ÄLSKAR vatten! Jag tycker att läsk bara gör mig mer törstig och dricker sällan det, Coca Cola tycker jag inte ens om och saft blir väldigt sällan till fika, vatten är bäst! Mjök tycker jag inte heller om!
 
8. När jag brer mackor med smör så är jag riktigt noga! Peter kan bli tokig av att sitta och vänta och säger att jag spacklar mackorna och så är det nog typ :P Jag måste ha i alla "hål" och enda ut till kanterna och sen måste det se bra ut oxå :P
 
9. Förutom fotfobi har jag disktrasefobi. Förut kunde jag inte använda dom ens, nu gör jag det men så fort jag gjort det måste jag tvätta händerna ordentligt noga efteråt.

10. När vi går och lägger oss på kvällen kommer jag på 154962 saker att prata om. Peter blir tokig att jag inte sagt nått tidigare under kvällen och vill inte att barnen vaknar och jag känner att jag "bara måste" berätta, fast det kan va nå helt onödigt, haha. Sen brukar jag ligga länge och fundera och tänka innan jag kan somna, alltid kommer jag på nått nytt som jag bara måste komma ihåg till dagen efter.

Kommentera

Publiceras ej