Vilket jäkla regnväder det har varit idag!!
Det har varit så fint några dagar och så bara slår det om och blir riktigt skitväder. Jag och barnen spenderade förmiddagen inne medans Peter skruvade med sin bror i garaget. Jag letade täckt släpvagn för att kunna hämta en hylla i Gävle som jag sett på Blocket och sen tänkte vi hämta lite saker i Årsunda till kvällen, men hittade inget släp men Peter kunde fälla ner i bilen och iaf hämta hyllan.
 
När han kom skulle vi vidare till Veronica i Årsunda och sen till Peters föräldrar men det spöregnade ute så vi fick klä på ungarna o sätta dom i den andra bilen för att vi skulle kunna lyfta in hyllan och sen monterade vi bilstolar i regnet och satte ungarna i rätt bil.
Peter skulle bara in o byta om och så ringer han innefrån:
- Du, vi har 2 problem.. För det första ett litet, jag hittar inte min deo i badrumsskåpet men däremot hitta jag tv-dosan (som vi letat efter hela dagen) där. För det andra så trodde jag att nån spillt på kamin men det regnar in från taket!
 
Ååå.. vad tokig jag blev! Sprang in igen, för jag o barnen satt i bilen och väntade, och jo det droppade en massa från taket ner på kaminen. Tänkte stanna hemma, men vi åkte endå så stannade Peter så han kunde fixa i lugn och ro. Tydligen va de nån tätning som släppt men vi fick hjälp att fixa det och nu ska det vara tätt igen!
 
Usch, jag bara såg pengarna rusa iväg och försvinna på fuktskador typ :P
Så nu hoppas jag att det verkligen är tätt och att vi slipper mer vatten inne!
 
 
Efter en massa god mat och god cheesecake hos Peters föräldrar så tog jag en liten springtur när  vi kom hem! Inte alls peppad men man måste ibland :D Vill ju kunna unna mig på sommaren, men samtidigt är det ju då man vill kunna visa sig i bikini oxå :P
 
Springer alltid och nojar över att nån ska komma o slå ner mig eller kidnappa mig, haha.. Sen börja jag tänka på alla stackare som är ute o går o borde tänka samma sak när jag kommer klampandes och flåsandes bakom, de blir väl lika rädda som mig ;D
 
 

1 kommentarer

Mala

06 Jul 2013 07:18

Haha, ett litet problem. Deon! Kan ju faktiskt bli ett jobbigt problem de med :) tur att ni stoppade läckan!

Kommentera

Publiceras ej