Idag gjorde jag slag i saken och beställde en ny bilstol åt Max!
Det är snart dags för Tilde att byta och då får hon ta den Max haft, men den sitter han i nu fast med "vuxenbälte" så innan hon kan byta behöver han en ny.
Vi har alltid haft Britax och har spanat på denna stol, och den va nersatt hos Jollyroom till 649:- och igår köpte jag ett presentkort via Letsdeal för 250, men värdet va 500, så det blev alltså 250:- rabatt, så totalt 458:- så nu hoppas vi att denna blir bra för honom!
Den vänstra bilden är från Britax och den andra från Jollyroom och färgen heter Black Thunder (helsvart va slutsåld) så jag hoppas den är så svart som Britaxbilden, den andra ser lite lilaaktig ut!
 
Förresten, hur har ni era barn i bil?
 
När vi skulle få Tilde läste jag på NTF att ska två barn sitta bakåtvända på samma sida i bilen ska det största sitta fram, annars kan det barnet knäcka framstolen över det lilla barnet. Vet att många har tvärtom, minsta barnet fram och stort i bak, trots att båda är bakåtvända.. Så i början satt T bak med mig, sen blev det enklare att ha henne i fram när man är ensam så då fick M sätta sig bak, men då fick han vända sig framåt. Nu kommer Tilde fortsätta sitta i fram bakåtvänd och Max i bak framåtvänd, lite längre fram kanske de båda hamnar i bak när Tilde "kan sköta sig själv" lite bättre :)
men hur gör ni?
 

3 kommentarer

Fia

31 Mar 2013 23:14

Vi har Hjalmar i fram och Arvid framåtvänd i baksätet bakom Hjalle :)

Sanna

05 Apr 2013 19:30

Vi hade Malva fram och Freja bak medan Malva satt i babyskyddet. Då satt Freja framåtvänd. Nu sitter båda två där bak. Freja framåtvänd bakom förarsätet och Malva bakåtvänd bakom passagerarsätet. Har även en sån där spegel så att jag kan titta på Malva. Bästa köpet jag gjort!

Sofie

30 Apr 2013 09:11

det är något konstigt med ditt senaste inlägg så det går inte att kommentera !? :/

sv: jasså, men dååsåå ;P jag fick för mig att det hade med allergier att göra på något vis, om man åt jordgubbar ?! :P
jamen gäärna, jag köper dom såklart, vi måste ju endå köpa, vi anävder dom färdigblandade semp nu :D

Kommentera

Publiceras ej