I torsdags hade jag först praktik till 14,30 och sen var vi bara hemma och slappa. Pyntade påskris, ett inne och ett ute och så ställde Max fram några kycklingar han hitta i "påsk-kartongen". Efter middagen gick jag och Max till grannarna för att lämna lite påskkort och för att Max skulle få prova "gå påskkärring" som jag gjorde när jag va mindre men han fega ur och gick bara till sin farbror som är vår granne ;D Jo, vi plinga hos en till, men de öppna inte och så blev vi lite sura på varandra för jag tyckte han va för fjantig och han ville gå hem :P Men men, bättre lycka nästa år kanske :D
 
Igår var vi bjudna på lite påskmiddag hos mamma, dessutom fyllde hon 50 förra veckan och då var hon i Rom så vi passade på att ta med paket och så hade jag och Max bakat en "påsk/kalaskaka". Hon skulle köpa princesstårta så vi tänkte att tårta gör vi inte, utan blev en sockerkaka som vi "pimpade" lite!
 
Efter god mat och god efterrätt så åkte vi hem och båda barnen somnade i bilen, eller ja, vi fick ta en extrasväng för att "slippa" läggningen, men de va ju trötta men på nått konstigt sätt så håller de sig vakna i bilen just de gånger man vill och tror att "nu kommer de slocka direkt".
 
 
Lite målad från dagis och ute och far på kvasten som bestod av ett dammsugarhandtag som Peter tejpat dit en svart gorillatoffel som katt :P


Med några fräknar och utan kvast var han redo att gå ut! Kung på miner oxå :P


Målade ägg på långfredagen..


Max som sått gräs, och så har han gjort kycklingen med röd fjäder på dagis

Och gjorde en kaka till 50åringen :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej