Idag va det dags för sprutor igen för Tilde! Först var det vikt och längd och huvud som skulle mätas och sen lyssnade de på hjärtat och lungorna och allt såg bra ut! Men sprutan va inte rolig, då skrek hon men som vanligt så lugnar de flesta barn sig snabbt :) Max började som vanligt rota direkt i bvc-sköterskans lådor efter bilder som han alltid ska titta på, de som man får titta på när man är 3 år, och han vill alltid ta fram dom när vi är där :P Sen råka jag skrämma upp honom att nästa gång va de hans tur att få spruta, jag vet inte riktigt hur jag tänkte men han blev helt tokig på mig och sa att vi måste gömma honom nånstans där vi inte hittar honom och göra oss av med honom för han tänkte då inte ta nå sprutor.. Oops, korkad mamma!! Hoppas vi hinner bearbeta honom på 6 månader :P 
 
Jaja, jag har plockat undan lite hemma och ska ta och sätta igång med pluggandet igen! Svårt att låta bli allt man ser här hemma när man går hemma om dagarna.. det kommer att bli annorlunda sen när båda kommer jobba, allt sånt jag kan fixa samtidigt som jag är hemma kommer inte bli gjort! :P



 

Kommentera

Publiceras ej