Har hunnit städa undan lite idag, mest köket och tagit fram nån julstjärna och nån ljusslinga o sådär. Vi är ju inte hemma i helgen så lär tjuvstarta redan nu, men om man kollar på andra jag sett så är jag nästan sen med mina saker :) Såg att nån tagit fram julgranen redan och alla tomtar osv, men det väntar jag ett tag med! 
 
När jag hämtade barnen öppnade jag som vanligt dörren åt Max (han sitter i fram på den bilen) och sen Tildes dörr i bak, lyfte in henne och han börjar grina, frågar va de är samtidigt som jag försöker spänna fast Tilde, han fortsätter grina och när jag vänder mig om står han och kan inte prata, då hade jag klämt hans finger när jag öppnade Tildes dörr, så hans ena finger var alldeles platt och han grina och grina. Så jag gasa hem snabbt, ringde Peter som kom ut och hämta Max för att kyla fingret! Man vet ju själv hur jäkla ont det gör.. Stackars, men det blev bra snabbt ialla fall och ingen större skada skedd!
 
Jag tog fram pepparkakshuset med diverse tillbehör som vi pysslade med för att han skulle bli på bra humör, men det slank mest ner lite godisar, och Tilde förstod absolut inte varför vi skulle ha dom på ett hus av pepparkaka och man fick inte röra det alls. Senare stog hon och grina och peka, hon vill ju äta, stackarn förstår inte :P Inte lätt att va liten! "När tomten kommit får du smaka" säger jag, haha, som om hon förstår det? :P

I alla fall så blev det ett färdigt pepparkakshus till slut! I år köpte jag ett på IKEA, det är lite mindre än det från "Annas"! Max bestämde smarties på ena sidan och minimashmallows på andra sidan!
 
 
 
  

Kommentera

Publiceras ej