Idag fick äntligen Tilde gå på dagis igen. Hon hade ju ögoninflammation och i förrgår på eftermiddagen började det försvinna och vi trodde att då är hon frisk. Men när vi skulle lägga oss på kvällen så vägra hon nappen och skrek aj och pekade i munnen och tänkte inte sova. Efter en timme gick vi ner, hon fick lite alvedon och vi försökte titta i munnen. Tyckte att jag kanske såg nån pyttepytte blåsa på tungspetsen, men svårt att säga då hon inte gärna ville visa tungan eller munnen :P
 
 
Hon somna efter 22 utan napp och vakna vid 01 och va hysterisk, Max vakna oxå och va hysterisk men han somna om i gästrummet och jag och Tilde va vaken ett bra tag innan hon helt plötsligt tog nappen och somnade om. Men igår hade hon inte napp på hela dagen och när vi åt klaga hon att det gjorde ont i munnen ibland :( Men till kvällen åt hon 2 pannkakor utan problem, sen somna hon utan nappen och vakna bara till en snabbis inatt men somnade om rätt snabbt och vaknade imorse glad och nöjd! Tog nappen lite innan frukost utan problem, sen gick frukosten i utan problem och efter frukost sa hon aj när hon tog nappen. 
 
Ja, jag vet inte vad de är, men hon är på dagis igen! Kan inte se några blåsor i munnen och det kanske är tänder eller nå annat som spökar? Eftersom nappen funkar ibland kanske hon blivit lite "skrämd" och tror att det ska göra ont fast det är bra? eller så gör det ont? Hon kan ju inte uttrycka sig riktigt ordentligt :(
 
Jaja, vi får se hur det går på dagis! Hon har ju inte varit nå trött eller seg eller påverkad mer än först ögonen och sen lite ont i munnen. Vill hon inte ha nappen så är det väl så då :P Hon har ju somnat 2 kvällar utan och även i vagnen efter lunch. 
 
Jag har i alla fall plockat lite och nu ska jag ta en titt på mina uppgifter, tror nämligen att en ska lämnas in redan på tisdag! Så bäst att kolla den!
 
2 frukosttroll imorse!
 


 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej