Alltså igår, jag måste ju skriva ner detta, främst för min egen skull, kan va kul och se tillbaka på! :D
 
Ja, strax innan 16 åkte jag från jobbet för att hämta ungarna, tänkte jag borde va hemma till 16,15 och hinna slå på ugnen och stoppa in fisk och göra potatis så vi kunde äta vid 17.
Kommer dit, Tilde är ute och Max inne. Tilde har bajsat och Max spelar dataspel, men jag går och byter på Tilde medans Max spelar klart.
På väg ut tävlar Max med en kompis och sen fortsätter de med massa tjo och tjim ute vid bilarna, de plockade tex påskliljor i rabatten och sprang och lyssnade inte.
Vi bestämde med den andra pojkens mamma att de skulle få leka på lördag en sväng och Tilde sprang hon med och till slut stupa hon o skrapa händer o knän i asfalten.
 
I alla fall, vi går till bilen, jag stoppar in Tilde och går runt för att öppna Max dörr och hjälpa honom.
Samma sekund jag ska öppna dörren hör jag hur bilen låser sig, då ser jag Tilde fastspänd med nyckeln i handen.
Den måste ha ramlat ur min ficka eller om hon såg den och tog den utan att jag märkte.
Försöker få henne att trycka på den andra knappen genom att prata med henne genom en stängd ruta, först förstår hon inte alls vilken knapp för den syns knappt egentligen men sen sätter hon fingret där o jag ropar tryck hårt!! Men den är trög och hon kan inte, jag har ju såklart telefon i bilen så ropar på en pedagog jag såg
på Tildes avdelning, lånar deras telefon och ringer Peter som först inte svarar, sen kunde jag inga nummer utantill så provar han igen och han svarar och han får åka hem från jobbet, hämta reservnyckeln och komma och låsa upp.
Stunden vi vänta, kanske 5-10 minuter kändes som en evighet och Max gnällde att han ville hem och Tilde satt i bilen o pilla med nyckeln, sen såg hon att jag hade tuggummi och ville också ha och blev lite ledsen när jag försökte förklara hur allt låg till men allt gick bra som tur var!
När Peter hade varit hem o hämtat nyckeln hade dessutom våran ytterdörr stått olåst och inte helt stängd heller, så han måste glömt när han åkte till jobbet tre timmar tidigare.
 
Aja, 16.55 landade vi hemma så det blev lite snabbändring gällande maten, fick bli bacon och pasta istället :P
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej