Vi överlevde simskola och badhuset igår! Vi hann bada i mamma mu-poolen en kvart innan simskolan började och sen skulle de visst vara i en annan pool än förra terminen så jag och Tilde kunde inte bada breve, så det kändes inge kul att inte kunna ha koll på Max men jag och Tilde va blöta så jag sa åt ledarna att jag var i poolen breve ifall det skulle vara nått. Tilde badade som en fisk och hoppade och simmade och tjöt av glädje! Max hade jag inte lika stor koll på men han var iaf i vattnet så jag hoppas han lyssnade och skötte sig! Nästa gång jag är ensam får det bli barnvakt åt Tilde eller att nån mer följer med, men det dröjer nog nu.. 
Tur vi ska dit igen på söndag ialla fall med mamma/mormor så vi kan busa ännu mer!
De skötte sig faktiskt bra i dusch och omklädningsrum så det gick ganska smidigt. Vi var hemma igen 18.20 och pannkakorna var klara strax innan 19 sen tog vi det lugnt i soffan en halvtimme innan det var dags för barnen att sova. 

Idag hade jag stängning men visste att det inte skulle bli så sent, runt 16.30-17 ungefär men Max blev inte nöjd när jag sa imorse att jag skulle hämta dom, då vi pratat om att farmor kanske skulle komma så jag fick höra av mig till dom och kolla, och de kunde hämta dom kl 15 istället. Skönt för barnen att få en kortare dag och sen fick jag en stund för mig själv, hämtade ut en beställning på systembolget, var på en loppis utan att hitta en enda pryl och så shoppade jag lite smått på Kappahls rea innan jag köpte sushi och åkte hem och satt i soffan och åt!

Barnen kom vid 19,30 och hade inte somnat i bilen men strax innan 20.30 sov dom båda i alla fall. Imorgon öppnar jag och jag måste ta dom med mig, så vi måste kliva upp 5.30 ungefär. Sen tänkte jag ha dom på jobbet en stund på morgonen tills jag såg att jag har möte kl 8 så jag måste lämna de till sin förskola till frukosten 7.30 så jag hinner tillbaka till 8.

Nu håller jag på bakar, då jag kom på att jag ska ha fredagsfika till jobbet imorgon och eftersom jag är ensam med barnen kunde jag inte handla utan fick ta det vi hade hemma så det blev en rulltårta som ligger och svalnar och väntar på fyllningen nu! Enkelt men gott! Och glutenfritt dessutom :D

 

Kommentera

Publiceras ej