Ja vad gör man när man är hemma sjukskriven, barnen är på förskolan, Peter lagar bilen i Årsunda.. ?

Jag börjar känna mig fullt frisk, endast lite ont i halsen kvar och annars inga fel på mig :) Jag har ringt om Max skolplats, ska vi söka där vi bor eller dit vi ev kommer flytta, man ska söka redan nu senast 15 februari och jag vet inte om flytt osv är klart då. Jag har lagt in barnens schema för 5 veckor framöver så förskolan får rätt tider och svarat på en enkät för varje barn från förskolan. Jag har fotat lite här hemma, ätit lite kasslerrester, filat fötterna med min nya elektriska fotfil, slappat lite framför datorn och tvättat Tildes lakan oxå då hon vakna 22 igår med kiss i sängen. Jag förstår inte riktigt, ibland går det 3 veckor utan en olycka och ibland hinner hon bara sova nån timme innan olyckan är framme och då blir det oftast nån natt i rad med olyckor för att sen komma flera veckor som fungerar. Hon blir så ledsen och vi förklarar att det inte gör nått men sen ska de torkas och bytas och kanske duschas av och då förstår man ju att hon står där knappt vaken och är ledsen, lillgumman! När Max slutade med nattblöjan hade vi kanske 3-4 olyckor nån gång i början sen har det aldrig hänt igen så det kan tydligen vara väldigt olika i alla fall!

Jaja, nu är Peter iväg och hämtar barnen så snart är det fullt fart i huset igen!
Ute snöar det för fullt så jag vet inte riktigt vad vi ska göra idag, kanske blir en utevistelse om barnen vill för jag känner gärna för att sitta inne i värmen när det vräker ner snö ute :D
Vid 16 tänkte jag nog åka på en liten loppisrunda och se om jag kan hitta något :D 

MYCKET bra fotfil! Den var värd sina 349:-
Jag har fotfobi och rör helst inte mina egna fötter heller så de va inte alls så fina men med denna blev det mycket  finare!

 

Kommentera

Publiceras ej