Jaha, vart har jag varit i flera veckor?!!
Ja, det gamla vanliga, jobb, hem, mat, sova, jobb hem, mat sova.. typ.. hinner väl med nått annat ibland oxå men på kvällarna stupar jag i soffan oh antingen somnar jag på momangen där i den sköna soffan eller så går jag in i nån slags övertrötthet, ser tv och sen kommer jag inte i säng förrens efter midnatt.
 
Jaja, idag är det 1 advent i alla fall!
Peter var ut igår, och ungarna har varit hostiga och varma i helgen så de vakna tidigt imorse, vi slappa på soffan, åt frukost och tog det lugnt. Jag förberedde kakdeg och efter 10 kom pappa en sväng så då åkte jag till IKEA för lite saker jag sett jag ville ha och då vill jag ha dom snabbt ! :D
 
Kom hem, åt lunch och sen när Tilde sov bakade jag klart kakorna och åkte jag och ungarna ner på stan till julskyltningen och mötte upp mamma/mormor.
 
Det första vi mötte på parkeringen var tomten och tomtemor som gav barnen varsin godispåse och jag trodde vi kunde ge önskelistan där men de va inte samma tomte förklara dom, så Max funderade lite vad de menade med "inte samma tomte". Vi strosade runt, barnen åkte karusell, köpte lotter, gick till biblioteket och lånade nya böcker/filmer och på väg tillbaka hade kön till tomten minskat drastiskt så ungarna lämnade sina önskelistor och fick välja en leksak, de valde såklart samma spel, kul som dom är :D Tilde ville inte sitta hos tomten så han tyckte vi skulle sitta båda två haha :) Sen hann vi åka med "gratiståget" som gick en vända i stan, det visade sig vara sista vändan så där hade vi tur då det var det Max ville göra på stan och vi glömde nästan bort det när vi "fastnade" på biblioteket en längre stund. 
 
Nu sover barnen, Peter har påbörjat sin nattvecka och jag har sprayat lite småsaker i källaren och ska nu se söndagsfilmen på 4an!
 
Bilder från eftermiddagen! 
 

1 kommentarer

André

04 Dec 2014 08:33

Man önskar att det kunde va lite mer aktiviteter på stan men när dom väl har det så är det supermysigt :)

Kommentera

Publiceras ej