I förrgår bestämde jag och Sofie att vi ska till Ullared här igen innan jul (självklart! :P). Så nu har vi bokat en stuga hos Ullaredparadise (kan rekommenderas!) mellan 19-20 november. Stugan rymmer 6 pers och vi är bara 3 än så länge, men Peter kunde väl tänka sig att följa med om vi fick barnvakt och jag vet inte om svärmor är sugen kanske? :) Annars blir det inte så dyrt även om vi bara blir 3 st !

Så nu har jag börjat skriva lista, kommer väl på mer efter vi flyttat (bara 3 veckor kvar!) som behövs i huset. Och så tänkte jag köpa alla julklappar, eller så mycket jag kan i alla fall, så måste börja klura ut en lista för det med!

13 kommentarer

Mormor

27 Sep 2011 17:03

Jag har lagt trattkantarellreceptet på bloggen nu. Läs, laga, njut! Snabbt, lätt och jättegott! Kan det bli bättre?? :)



Max glömde sina joggingskor och pottan hos mig...

Maria

28 Sep 2011 08:20

annars följer jag gärna med. ;)

Malin

28 Sep 2011 11:57

Gud så mysigt de där såg ut då :O

Ylva

28 Sep 2011 16:57

Nej, vi kommer inte göra nåt med tapeterna. Det var så himla snyggt ändå! Tror vi får göra om i sovrummet, nån fond eller liknande, så då kanske vi tapetserar om men som det är nu så är vi så nöjda ändå :) Allt var nytt och fräscht :P



Sen är det lättare och roligare att tapetsera/måla om man äger hemmet, nu hyr vi bara så då är det inte lika kul tycker jag :P

Sophia

28 Sep 2011 22:12

Jag är alltid ledig på söndagar, och alltid en hel helg i månaden. Annars är det runt åtta som gäller :) är de hemma kan de släppa iväg mig lite tidigare ibland :) här i soho stänger affärerna 20 men på Times' square har allt öppet till sen natt/tidig morgon, tror de stänger tidigast två :) så tid till shopping finns det allt! :) och sen är jag ju ledig från 8.30 ca till 3.45 varje dag också :)

johanna

28 Sep 2011 23:01

jag hänger gärna på å shoppar med er :) fast då kanske jag lär ta med mig Charlie å då blir det ju full bil direkt ;/

Ylva

29 Sep 2011 09:30

Japp, jätteskönt att slippa tänka på att tapetsera och göra om :) men precis, jag vet folk som fått börja fera tusen för att de målat/tapetserat själva i sandvikenhus lägenhet. så man får vara försiktig.



han jobbar på en budfirma, minns inte namnet :P men det är i gävle. så han får med sig frukt, grönsaker, mackor, ja allt möjligt som blir kvar :)jag som blir galen om vi inte har frukt hemma är ju perfekt!

Ylva

29 Sep 2011 09:30

* en budfirma där de levererar grejer till massa olika företag

sophia

29 Sep 2011 19:38

Åh! Vet att du frågat förr, förlåt är lite glömsk ;) har ett rum hos dom där jag bor :)

Hanna Z - Mamma till Elliot

01 Oct 2011 11:30

Åh vad mysigt! Vi ska med åka till Ullared i november:) Fast inte bo över..



Det var en kompis till mig som sa att up&go läcker igenom på natten, så vi har inte ens testat utan kör på vanliga då:) Vet inte vilket märke dom har men vi har alltid kört på Libero (testade papmers när elliot var mini men gillade dom inte alls, så då har det automatiskt blivit att vi kör vidare på libero även nu:)

Alexandra Andersson

02 Oct 2011 11:33

Tack! Jag är jätte glad :D Nej det är vanlig förskollärare. Men vill läsa till montessorilärare efteråt. Visst är det förskollärare du pluggar till? :)

Ylva

03 Oct 2011 19:32

Yes, det är på bruket :) Men som tur är det i det lugnaste området i alla fall! Annars hade vi inte flyttat hit. Det är så lugnt så, vi hör inte ett pip från grannarna :P

my beauty secrets

02 Nov 2011 13:41

de där stugorna är bra ! har bott i rubbet som finns att bo på där i ullared :P lägenheterna och motellet gillat ja bäst.



Jag ska dit på lördag :D

Kommentera

Publiceras ej