Självklart passade det på att bli snöstorm och snöa hur mycket som helst när Peter inte var hemma.. Inte det lättaste att skotta tung blötsnö och försöka få upp det på värsta höga snöberget redan samtidigt som ungarna bråkar o gnäller hejvilt inne så det hörs ut :P 
På lördag fm kom mamma å hjälpte mig att skotta och så var jag och handla med hennes bil det vi behövde för o slippa ta oss ut igen. Vi har bara inne och donade med lite ditt och satt oxh sen släpa jag med dom ut 1,5 timme på em men det blev mörkare och mörkare, vi byggde i allafall en snögubbe och en varsin snöhäst! Tände lite tomtebloss och skottade mer snö! 

Till kvällen dukade vi upp buffé i soffan, det var korv och strips (barnens önskemål) vindruvor, grönsaker och dipp och lite chipsrester sen fredagen.. Lördagsgodiset hade de ätit upp under dagen så därför blevbdet lite nyttigare till kvällen! 

På söndagen hade vi bestämt badhus med mamma/mormor och vi ansåg oss friska och åkte. Med oss hade vi lite plockmat. 5 timmar senare landade vi hemma, Tilde var vääääldigt trött men vi bakade en kladdkaka och sen kom Peter strax efter så hon höll sig vaken över mat och efterrätt innan både hon och jag slocknade i soffan före 19. 

Har lite bättre bilder tror jag på systemkameran men här är från mobilen!
 

Efter buffén 😂


Kommentera

Publiceras ej