Jag har faktiskt inga besök till skolan inplanerade förrens 26-27 mars nu och det är skönt! Dock har vi en slutuppgift som ska skrivas på 3500-4500 ord. Max är ju på semester hela nästa vecka så jag har gott om tid på mig, men Peter har tagit ledigt då så det skulle va skönt om vi fick lite gjort hemma oxå så därför har jag nu påbörjat min slutuppgift!

Tidigare idag gjorde jag färdigt en uppgift på 1000 ord och nu har jag skrivit 700 ord på slutuppgiften. Imorgon tänkte jag ta mig till min praktikplats för jag behöver göra en sak med några barn där för att kunna skriva färdigt den!

Just nu sitter jag med mina båda (sanningen är att jag har en tredje oxå ;D) datorer för lite text är på den ena och lite på den andra, så jag försöker få ihop allt till ett samlat dokument :D

10 kommentarer

Therese - Sockenvägens Söta

14 Mar 2012 14:48

Jag hoppas du snabbt snor ihop din uppgift så du sedan har tid för annat... Och ja visst var färgerna läckra på barnkläderna och jackorna som nu plockas fram, man blir allt glad av lite färg å jag är själv insöad på turkos å lila för tillfället så mina ungar fick inte välja för då hade det blivit rosa och gult ;-P KRAM

Therese - Sockenvägens Söta

14 Mar 2012 15:53

Ha ha ja du, som mamma får man tatill tjuvknep ibland ;-P Å ert kakel blev btw topen, jag plastade mitt för ungeför samma kosnad i väntan på att vi ska renovera på riktigt...

Ylva

14 Mar 2012 18:50

Va duktig du är som kämpar på såå med alla uppgifter då innan bebisen :) Du ska fortsätta plugga sen ändå? Inte ta uppehåll?



Haha, ja det var nog jag :) Jag jobbar ju på smultronbacken så jag svänger alltid upp där ni bor. Kände igen bilen med Bilar solskyddet :P haha och så såg jag karln din häromdagen så då visste jag :D

Therese - Sockenvägens Söta

15 Mar 2012 07:40

Ja då man pluggar/är föräldraledig/sjukskriven osv får man ta till budget knep. Här sparar vi förfullt till årets altanbygg, så köket får vänta ännu en stund... Önskar dig en fin torsdag! KRAM

Ylva

15 Mar 2012 08:20

Jaha men åh så skönt :) I början sover ju bebisen mest så då kanske det går bra ändå :) Mysigt! När blir du klar? Själv ska jag börja läsa till hösten, om jag kommer in :P Men det tror jag. Blir drygt att ha praktik igen när man nu kommit in å börjat jobba :P hehe



Therese - Sockenvägens Söta

15 Mar 2012 14:24

Japp så snart det torkat upp å brädorna är sågade och torkade sätter vi igång och bygger :-D Gissa om man längtar. Tänkte göra en glasveranda med gamla fönster först, men nu blir det nytt å modernt med skjutpartier ist. KRAM!

Ylva

15 Mar 2012 20:17

Åh, men vad skönt :) Lagom till det är dags för dagis så är du klar då :) Måste kännas toppen :) hihi Åh, önskar att jag också var klar snart, känns iiiinte lockande att börja plugga nu inte :/

Ja jag ska söka förskollärare nu och börja till hösten hade jag tänkt. Hade gäärna jobbat ännu längre men det är väl på tiden att ta tag i studierna också.. :)

Ylva

16 Mar 2012 18:56

Åh, ja men väskan är supersnygg och praktisk! :) Så bra val :P



Åh, ja men det blri kanon det där :) Ska bli såå spännande att se om det blir en flicka eller en till pöjk :) Har ni några namn än då? hihi

Ylva

16 Mar 2012 21:34

Haha ja kanske blir det bara pojkar :P Vi kommer väl bara få flickor :P men jag vill gääärna ha en pojk i framtiden :) Vore ju kul att ha en av varje faktiskt :) Haha, karlar säger bara att dom vill ha ett visst antal men sen är de nog inte så svårövertalade ;) haha



Jag har massor med namn istället :P Tilde är fint, heter Liljas syster :) Isabella funderade jag på innan vi valde Lilja :) Jag vill så gärna ha lite ovanliga namn också :) Liljas ena dagisfröken idag satt och rabblade upp massa blomnamn om Lilja skulle få en syster i framtiden :P Men Rosa, där går gränsen, vi vill inte ha en kossa :D hahaha



Tror namnet kommer när bebisen kommer ut om man inte bestämt sig:) Spännande blir det :)

Ylva

16 Mar 2012 22:01

Nova är superfint :) Lilja heter ju Novalie i mellannamn men jag funderade även på det, Tuva, tova, tuvalie, ååååh det finns såå mycket fina namn :P Haha, jamen rosa är väl ändå fint eller så inte, tänker bara på en kossa :D haha



Skulle vi få en pojke skulle det nog bli en William eller Johannes (freddes mellannamn) :) Men det är inte lätt inte :) Vem vet ni kanske får en liten Gösta :D



Ja men jag vill också ha 3-4 barn jag med :)

Kommentera

Publiceras ej