Ja i den här värmen går det åt lite glass, nästan varje dag och ibland fler gånger om dagen! :D
 
Började morgonen med att vakna klarvaken 6,15 före alla andra men det kanske berodde på att jag somnade när jag la Tilde igår före 21 och sen väckte Peter mig men jag gick bara till soffan och sov vidare tills vi gick upp o la oss, och jag fortsatte då med ;D
 
Låg o bläddra lite i telefonen innan ungarna vaknade, hade bara sett Tilde där emllan oss men efter kanske 10 min rörde det sig i fotändan och där låg Max med. Vi gick ner strax efter 7 och Peter väckte vi vid 8.30 när sconsen vi bakat var färdiga. Tilde hjälpte mig att röra degen lite och när Peter fråga om vi hade bakat svara hon nöjt: "Ja, jag har, mamma hjälpte till lite" :P
 
Före lunch åkte vi mot Valbo, lunchade på donken och jag va lite "nyttigare" och tog en sallad :P
Gick vidare till Coop, Clas Ohlson och till sist IKEA där vi köpte tunnare täcken och ett nytt soffbord. Vi såg det på IKEA i Uppsala sist vi va dit och tänkte köpa men kom på det efter vi gått ut, och det var en nyhet som inte fanns här eller på hemsidan men nu fanns det så då slog vi till :D
 
Väl hemma hoppade barnen lite i vattenspridaren och jag och Max testade den nya vattenleksaken vi köpte, en sån bana man ska kasta sig på, Peter fångade allt på film, haha säger jag bara!
 
Nu är Peter och fiskar och efter jag lagt barnen så målade jag vidare i trappen, återigen varannat trappsteg :P
Nu sitter jag i soffan med ett stort glas vatten, vindruvor och några polkagrisar från Gränna :D
 
Imorgon ska vi till Gävle och segla och bada med mamma och hennes Peter!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej