Gjorde även en tillbakablick på 2009, den hittar ni här!

Januari:
Avslutade 2009 med min första fest sen Max föddes, det var roligt och allt hade gått bra med Maxen! Fira med en nyårspuss! Maxen reste sig för första gången och vi var ganska ofta på Öppna förskolan.



Feburari:
Max skaffade sig en egen sorts krypstil - inte som alla andra vill säga. Men mest ville han bara gå och gå, så det enda jag gjorde om dagarna va att gå runt och gå med honom - jobbigt! Johanna och Magnus fick Jack. Min mail och facebook blev "hackad" men vi lyckades lösa det tack och lov. Jag började jobba lite extra och det snöade massvis ute. Max tog sina första steg.



Mars:
Skottade altantaket för första gången (vilket vi gjort 2 gånger denna vinter redan!!). Max kan gå själv! Skruvade upp hyllor och fixade i Max rum. Jag och Max hälsade på mamma och hennes Peter i Falun med loppis och shopping.



April:
Max får sin första hårklippning och en ny bilstol. Vi roar oss ute i vårvädret. Jag var till Borlänge på Bloggfest med Desirée.
Loppisfyndar en massa.


Maj:
Jag fyllde 22 och bakade en massa gotta. Testade att beställa från ELF första gången (mkt nöjd!) Mamma köpte ett barnbord med två stolar åt Max (som jag fortfarande inte målat).



Juni:
Peter köpte oss en systemkamera. Max fyllde 1 år och vi firade med släkt och vänner här hemma. Jag fortsatte loppisfynda. Ville byta ut soffan mot nya vita. Fixade ordning på altanen. Köpte ny barnvagn. Firade midsommar i Årsunda. Började sommarjobba på schema.



Juli:
Fortsatte sommarjobbet.. Altanmys på kvällarna! Försökta äta LCHF men det höll ca 1,5 vecka tror jag. Tog första doppet i sjön. Vi åkte båt en dag med mamma och hennes Peter i Falun. Åkte till GBG och hade det underbart med bla. Pink-konsert och Liseberg!





Augusti:
Började titta på lite hus. Spenderade dagarna i solen och i poolen i Årsunda. Var i Hagsta och titta när Peter driftade. Försökte mig på lite sykunskaper på mammas maskin men nu har jag ju fått en egen! Jag började plugga till förskollärare.



September:
Max började på dagis, Idol 2010 började där min 3männing var med men kom aldrig med bland dom sista. Loppisfyndade en massa som vanligt. Letade hus i USA att bo i under resan. Hade flera intresserade på soffan men ingen kom och hämta den!



Oktober:
Max hade sin första feber sen dagispremiär (och typ första gången i hela sitt liv). DH hade säsongspremiär! Bakade maränger och bullar. Var ute med mamma/mormor och plockade svamp (Max plockade blåbär) i skogen. Målade sängborden vita och fixade lite i sovrummet. Sålde äntligen soffan och köpte nya vita fina!





November:
Började med en önskelista för julen! Hade mysig halloweenfika på stan med Veronica. Hittade äntligen en brödlåda som jag målade vit! Hade VFU (praktik) i två veckor på en förskola - superskoj! Det snöade hur mycket som helst. Var på Julbord i Kungsfors med släkten.





December:
Åkte till Ullared över en helg och bodde i en mysig stuga och shoppade en massa. Började julpynta hemma. Försökte lära mig lite inställningar för att fota manuellt. Max hade luciafirande på dagis och jag fick 5 veckors jullov. Bakade julgodis och lussebullar. Provade att lacka julklapparna för första gången och sen firade vi jul med nära och kära!



1 kommentarer

Jennie - Stolt matte och blivande mamma

02 Jan 2011 23:40

Vilken söt pepparkaksgubbe :)

Kommentera

Publiceras ej